jueves, 7 de enero de 2016

Rutina
LNE  07.01.2016 | 03:32
 
Acábense les Navidaes, tolos años lo mesmo. Son  díes con sentimientos antagónicos.
 
  Hai mil ventanes no cielu /que s'abren tolos díes /con lluces nueves/con sueños y estrelles.
Agora qu'acaben les Navidaes, volvemos a la rutina de siempre, anque la rutina ruémpese darréu por dixebraes circunstancies. Somos animales de costumes y lo que vamos faciendo a diario conviértese en vezu, en rutina, y cuéstanos salir d'ello, hasta que se presenten torgues que nos ruempen más veces de les que quixéremos esi andar rutinariu pel camín de la vida nel qu'a toos nos prestaría non atopar nengún pilancu. Eso sí, ábrense cada día mil ventanes no cielu con lluz potente que nos illumina la sienda. Son les ventanes a les que nos tenemos qu'asomar pa enllenanos de llume de lluz y poder siguir p'alantre anque'l camín, de xemes en cuando, se torne escuru.
Pasaron rápido estes fiestes, que se viven tamién de forma rutinaria, si nun hai dalguna torga que nos ruempa lo que ta establecío. Tolos años lo mesmo: les lluces na calle, los belenes, los villancicos, les tiendes enllenes de viandes, turrones, dulces y demás; les comíes d'amigos y familia, el mantel nuevu, les campanaes, los atragantones pa comer les uves de la suerte, la prenda colorada, los regalos de los Reis y Papi Noel dándonos la lata un mes enantes. Al final, cuando nos damos cuenta, too pasó darréu.
Son díes nos qu'hai sentimientos antagónicos. Per un llau l'allegría, la felicidá, les fartures, los brindis, los bonos deseos? Y per otru la tristura de les ausencies de los que nun pudieron allegase al so llar; anque l'anunciu machacón nos diga "vuelve a casa vuelve por Navidá", munchos nun puen volver. L'acordanza señardosa de los que se fueron pa siempre y que los tenemos presentes nel corazón.
Sí, la Navidá tien otres cares que nun salen na tele envueltes na espluma del cava y en vistíos brillantes. Ye la Navidá con fustax triste que se vive en ciertos llugares menos brillosos. Pensemos por exemplu nos enfermos que tuvieron que pasar estos díes nos hospitales y nun pudieron celebrales; la Navidá triste de los que vivieron estes fiestes solinos, en soledá y escaecimientu, los que la pasaron na calle cola mesma desesperación qu'otros díes. Ta visto que les lluces rellumantes de les calles y escaparates nun allumen a toos por igual. Y esto nun tien fácil arreglu. Por veces planiamos les celebraciones ensin pensar que la rutina, seya festiva, lúdica, de trabayu, de folgueta... ruémpese dacuando ensin pidir permisu.
Visión pesimista d'esta otra cara de la Navidá que tien fustax de tristura.
Esperemos y asina vos lo deseo que la lluz nos allume, que nos allume'l camín nesti añu 2016, que bona falta nos ha facer.